Funkcije i tipovi HR rešenja

Softverska rešenja za kadrovsku evidenciju su poslovna rešenja koja sakupljaju podatke o zaposlenima, skladište ih, obradjuju i analiziraju ih. Na taj način kompanije mogu lakše i efikasnije upravljati procesom rada i zaposlenima. Primarni korisnici ovog rešenje su HR sektor i računovodstvo, ali to mogu biti i druga lica koja se bave organizacijom i upravljanjem zaposlenih, kao i sami zaposleni koji osim uvida u određene evidencije mogu i vršiti unos i razmenu određenih podataka, zahteva i/ili dokumenata.
Ovi poslovni softveri su neophodni kompanijama svih veličina i za sve delatnosti, bez obzira da li posluju lokalno ili globalno. Naročito su potrebne sistemima sa velikim brojem zaposlenih lica i višesmenskim radom.
Ključne funkcije HR softvera
Ključne funkcije HR softvera su:
- Administracija ličnih podataka i informacija
- Monitoring procesa rada i odsustva
- Upravljanje naknadama zaposlenih
Selekcija kadrova, praćenje razvoja i njihovih perfomansi
Tipovi HR softvera
Postoje tri glavna tipa softvera za upravljanje ljudskim resursima :
- Osnovni (Core) HR sofver koji se fokusira se na tri osnovne funkcije: administraciju-beneficije, praćenje zaposlenih i platni spisak.
- Menadžment radne snage. Ove aplikacije su dizajnirane sa ciljem da prate proces rada i efikasno raspoređuju zaposlene (evidencija rada, pauza, odsustva, smenski rad..)
- Strateški HR softver. Ovaj vrsta softvera je dizajnirana sa ciljem da iskoristi zaposlene što je moguće efikasnije, kao i da obezbedi njihov razvoj. Ove aplikacije pružaju mogućnost praćenja i regrutovanja kandidata za posao, praćenja njihovih performansi, kao i mogućnost praćenja treninga i razvoja zaposlenih.